ΕΡΓΟΣΕ: Φιλοδοξεί να φθάσει η ταχεία γραμμή μέχρι την Πάτρα και ο Προαστιακός μέχρι την Κάτω Αχαϊα-Σε ποια φάση βρίσκεται το έργο-ΠΙΝΑΚΕΣ

 
 
Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν σήμερα τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ σχετικά με τα υπο εκτέλεση έργα στην Αχαία επεσήμαναν:
΅Βασική προτεραιότητα του Επενδυτικού Προγράμματος αναβάθμισης του Ελληνικού σιδ/κού δικτύου, που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ, αποτελεί η ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη / Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π).
Ο άξονας αυτός αποτελεί τη ραχοκοκκαλιά του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, εξυπηρετεί και συνδέει μεταξύ τους τα βασικότερα αστικά κέντρα της χώρας και περιοχές με σημαντική ανάπτυξη στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα και τροφοδοτεί τις περιφερειακές γραμμές αυτού. Επιπρόσθετα, συμβάλλει στην εξυπηρέτηση προαστιακών μετακινήσεων στους βασικούς αστικούς πόλους της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας.
Ο άξονας συνδέεται με τα βασικά εμπορευματικά κέντρα, τους κύριους λιμένες της χώρας (Πάτρα, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη) καθώς και τους Πανευρωπαϊκούς Διαδρόμους (trans – European corridors) IV και X, ενώ εντάσσεται στο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων των Δ.Δ.Μ. (ΤΕΝ-Τ) αποτελώντας τη νότια απόληξή του.

Στον άξονα Πάτρας – Αθήνας – Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 710 χλμ. περίπου, υλοποιείται σταδιακά διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή. Η πορεία υλοποίησής της έχει σήμερα ως εξής:
  • τα 489 χλμ. ή ποσοστό 69,5% έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Υπολείπεται η εκτέλεση εργασιών ανάταξης της σηματοδότησης και της ηλεκτροκίνησης εντοπισμένων τμημάτων που έχουν υποστείσημαντικές δολιοφθορές, βανδαλισμούς και βλάβες.
  • τα 180 χλμ. ή ποσοστό 25% βρίσκονται σε προχωρημένη φάση κατασκευής. Σημειώνεται ότι τα τμήματα αυτά είναι τα πλέον δυσχερή τμήματα του άξονα, καθώς διέρχονται από εδάφη μεέντονο γεωγραφικό ανάγλυφο, που απαιτούν την κατασκευή μεγάλου μήκους σηράγγων και σιδηροδρομικών γεφυρών.
  • τα 28 χλμ. ή ποσοστό 4% βρίσκονται σε φάση έναρξης εκτέλεσης ή δημοπράτησης των βασικών έργων υποδομής.
  • τα 11 χλμ. ή ποσοστό 1,5% βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.
Στη συνέχεια καταγράφεται συνοπτικά, ανά άξονα γραμμής, ο προγραμματισμός έτους 2013 για τα κυριότερα έργα του Προγράμματος και οι σχετικές προτεραιότητες ενεργειών και δράσεων.
ΑΞΟΝΑΣ ΑΘΗΝΑ (ΣΚΑ ) – ΠΑΤΡΑ
Η νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα ΣΚΑ-Κιάτο, μήκους 104 χλμ., έχει ολοκληρωθεί με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση και έχει δοθεί σε χρήση.
Στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο), μήκους 72 χλμ., υλοποιείται νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση. Σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται η εργολαβία που αφορά στην κατασκευή των σηράγγων Τράπεζας, Πλατάνου & της γέφυρας Λαδοποτάμου, ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η δεύτερη εργολαβία που περιλαμβάνει τα έργα υποδομής στην περιοχή Διακοπτού - Ελεώνα και τους σιδ/κούς σταθμούς / στάσεις του τμήματος. Εντός του Ιουλίου 2013, προγραμματίζεται η δημοπράτηση της εργολαβίας των υπολειπομένων έργων υποδομής, επιδομής και σηματοδότησης της γραμμής, προϋπολογισμού 280 εκατ. ευρώ.
Στο τμήμα Ροδοδάφνη (Αίγιο) -Ρίο, μήκους 27,6 χλμ, υπεγράφη στις 21-6-2013 η πρώτη εργολαβία που αφορά στα έργα υποδομής στο τμήμα Αίγιο-Ψαθόπυργος, συμβατικού αντικειμένου 293 εκ. ευρώ. που περιλαμβάνει και την κατασκευή της δίδυμης σιδηροδρομικής σήραγγας Παναγοπούλας, μήκους 4.800 μ. περίπου ανά κλάδο. Η δεύτερη εργολαβία που περιλαμβάνει τα έργα υποδομής της γραμμής στο τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο, προϋπολογισμού δημοπράτησης 120 εκατ. ευρώ, προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί το α’ εξάμηνο του 2014, ενώ καταβάλλονται προσπάθειες για την ένταξη στο ανωτέρω έργο και του τμήματος Ρίο-Αγιά.
Όσον αφορά στο τμήμα Αγιά-Πάτρα, με ευθύνη της Διαχειριστικής Αρχής του εποπτεύοντος Υπουργείου, εκπονείται μελέτη για τη διερεύνηση της τεχνικοοικονομικά βέλτιστης λύσης διέλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη της Πάτρας, σε συνδυασμό με τους διαθέσιμους πόρους και με τη αναγκαιότητα ολοκλήρωσης και σύνδεσής της με το Νέο Λιμένα Πατρών, ώστε να επιτευχθεί αύξηση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης, εξασφάλιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης προς Πύργο – Ολυμπία και Καλαμάτα και δυνατότητα λειτουργίας σύγχρονου ηλεκτροκινούμενου προαστιακού στην πόλη της Πάτρας, με επέκταση δυτικά μέχρι και την Κ. Αχαϊά.






thebest