Όταν κάποιος έχει χρήματα, μπορεί να πραγματοποιήσει όλες τις επιθυμίες του όσον αφορά την αγορά ενός αυτοκινήτου. Ιδιαίτερα αν θέλει να κινηθεί με στυλ μπορεί να αποκτήσει ένα από τα trendy νέα μοντέλα όπως ταFiat 500, BMW Mini, Alfa Romeo MiTo και Giulietta, Mazda MX5, VW Beetle, Nissan Juke, Toyota IQ, Smart ForTwo κλπ.
Τι γίνεται όμως όταν τα χρήματα είναι λίγα; Πολύ απλά συμβουλεύεται το εν λόγω άρθρο για τα στυλάτα αυτοκίνητα που μπορεί να αποκτήσει κανείς με μόλις 1000 ευρώ!
Στο άρθρο αυτό, βάζουμε σε πρώτη μοίρα το στυλ των αυτοκινήτων και σε δεύτερη άλλα κριτήρια όπως αξιοπιστία, οικονομία καυσίμου κλπ. Στην αναζήτηση που κάναμε θέσαμε ως άνω όριο τιμής κτήσης τα 1000 ευρώ και τον κυβισμό στα 1,6 λίτρα για λόγους οικονομίας και στα πάγια έξοδα.
Alfa Romeo Alfa 145 (1994-2001)
Τα αυτοκίνητα της Alfa Romeo, ποτέ δεν διακρίθηκαν στον τομέα της αξιοπιστίας. Αυτό όμως δεν ήταν ποτέ εμπόδιο στο να είναι Νο1 στην καρδιά πολλών από εμάς για πολλούς άλλους λόγους. Ένας από αυτούς είναι και αυτός του στυλ που έχουν. Ειδικά στην περίπτωση της 145, οι σχεδιαστές της (συμμετείχε και ο “δικος μας” Ανδρέας Ζαπατίνας) πρέπει να είχαν μεγάλη έμπνευση. Γι’ αυτό και πολλά μεταγενέστερα μοντέλα ενσωμάτωσαν σχεδιαστικά χαρακτηριστικά από αυτήν. Μοναδικό εμπρός μέρος με το έμβλημα της Alfa Romeo στο προσκήνιο, σφηνοειδές αμάξωμα, μοναδικά οπίσθια με σημεία αναφοράς το πλατύ V, που σχηματίζει το πίσω τζάμι, και τα “γατίσια” πίσω φώτα. Η 145 εκτός από στυλάτη, έσπασε το 1994 την αρνητική παράδοση των Alfa Romeo στην ποιότητα κατασκευής. Το αμάξωμα της δείχνει ακόμη και με τα σημερινά κριτήρια στιβαρό, και οι Boxer κινητήρες της (1.35, 1.6 και 1.7 λίτρων) ακούγονται υπέροχα. Στον τομέα της αξιοπιστίας ειδικά στα πρώτα μοντέλα υπάρχει θέμα με τα ηλεκτρικά. Μια καλοσυντηρημένη Alfa 145 μπορεί να γίνει δική σας με αρχική τιμή κάτω από 1000 ευρώ.
Audi 80
(1986-1991)
(1991-1996)
Οταν παρουσιάστηκε το 1986 η σειρά 80 από την Audi, κανείς δεν μπορούσε να πιστέψει ότι ένας συντηρητικός γερμανός κατασκευαστής θα μπορούσε να ρίξει στην παραγωγή ένα τόσο πρωτοποριακό σχήμα. Καμπύλες παντού, εντυπωσιακή αεροδυναμική ακόμα και με τα σημερινά μέτρα και σταθμά, και σιλουέτα που προσδιόρισε τη σχεδιαστική γραμμή στα μετέεπιτα μοντέλα της εταιρίας για τα επόμενα 20 χρόνια. Ακόμη και σήμερα, τα αυτοκίνητα της σειράς 80 παρκάρουν άνετα και χωρίς ντεμοντέ συμπλέγματα δίπλα σε σύγχρονα αυτοκίνητα. Ιδιαίτερα η τελευταία γενιά του μοντέλου (1991-96) επέβαλλε τη μόδα των μεγαλύτερης διάστασης τροχών που ακολουθήθηκε από όλους τους κατασκευαστές στα μετέπειτα μοντέλα τους. Το αυτοκίνητο εκτός από όμορφο και αειθαλές σχήμα, έχει να επιδείξει και πολύ καλή αξιοπιστία σύμφωνα και με τη δική μας έρευνα στο carbloggergr. Ένα Audi της σειράς 80 σε καλή κατάσταση μπορεί να αποκτήσει κανείς με τιμή κάτω των 1000 ευρώ.Citroen 2CV (1948-1990)
Από τη λίστα των προσιτών στυλάτων αυτοκινήτων δεν θα μπορούσε να λείψει το 2CV, ένα αυτοκίνητο που μαζί με τα Mini και Σκαραβαίο παραμένει ανεξίτηλο όσα χρόνια κι αν περάσουν. Όπως συμβαίνει και με τον Σκαραβαίο της VW λόγω της μεγάλης εμπορικότητας του μοντέλου υπάρχουν αρκετά 2CV διαθέσιμα ως μεταχειρισμένα στην αγορά σε πολύ καλή κατάσταση και τιμές που αρχίζουν από 1000 ευρώ. Μικρό το αντίτιμο αν σκεφτεί κανείς ότι αποκτά ένα αυτοκίνητο θρύλο με κυβισμό μόλις 602 cc!
Fiat Panda Ι (1980-2003)
Τι γυρεύει -θα σκεφτεί κανείς- το τετράγωνο Panda στη λίστα των στυλάτων αυτοκινήτων; Κι όμως το Panda είναι το αυτοκίνητο που είναι πλεον all time classics δίπλα σε θρύλους όπως τα Mini Couper, Citroen 2CV και τον σκαραβαίο της VW κατά τη γνώμη μας. Σχεδιασμένο από τον Giugaro πρωτοβγήκε στην παραγωγή το 1980 και παραγόταν για 23 ολόκληρα χρόνια(!!). Μπορεί το εσωτερικό του να είναι σπαρτιάτικο με ελάχιστα χαρακτηριστικά άνεσης, δεν παύει όμως να είναι ξεχωριστό σε σχεδίαση και φιλοσοφία, φθηνό στη συντήρηση και οικονομικό στην κατανάλωση. Είναι ένα αυτοκίνητο που πρεσβεύει τη φιλοσοφία του σύγχρονου αυτοκινήτου του λαού, το αυτοκίνητο του φοιτητή και του παντοτινού νέου. Δικό σας με κινητήρες 750, 903 και 1000 κυβικών εκατοστών και τιμή κάτω των 1000 ευρω.
Fiat Punto Ι (1993-1999)
Οι Ιταλοί πάντα είχαν τις μαγικές πένες που σχεδίαζαν αυτοκίνητα με ξεχωριστό στυλ. Και η περίπτωση του πρώτου Fiat Punto έρχεται να επιβεβαιώσει αυτόν τον κανόνα. Σχεδιασμένο από τον ευφυή Giugaro, το Punto ήταν το πρώτο μοντέλο παραγωγής που είχε τα πίσω φώτα κάθετα τοποθετημένα στις πίσω κολώνες στυλ που υιοθετήθηκε από τότε σε πολλά μεταγενέστερα μοντέλα.. Το Punto ήταν επίσης από τα πρώτα αυτοκίνητα που έκανε χρήση της φιλοσοφίας του ψηλού αυτοκινήτου με στόχο τη μέγιστη εκμετάλλευση χώρου, κάτι που επίσης υιοθετήθηκε από σχεδόν όλα τα μετέπειτα μοντέλα της κατηγορίας. Εκτός εκτός από ανεξίτηλο στυλ προσφέρει πολύ καλούς χώρους, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, οικονομία στο καύσιμο, μέχρι και εκρηκτικές επιδόσεις στην έκδοση GT με τον turbo κινητήρα των 1,4 λίτρων. Άλλοι κινητήρες που είναι διαθέσιμο είναι αυτοί των 1,1 λίτων και 55 ίππων, 1,3 λίτων και 75 ίππων και αργότερα 86 ίππων. Εδώ οφείλουμε να ενημερώσουμε για την όχι και τόσο καλή αξιοπιστία του αυτοκινήτου όσον αφορά τα ηλεκτρικά του συστήματα. Ωστόσο με μια καλή έρευνα, μπορεί κανείς να βρει ένα καλοδιατηρημένο Punto με λιγότερα από 1000 €.
Honda Civic 3d
(1988-1991)
(1991-1995)
Οι άνθρωποι της Honda δημιουργούσαν από πάντα ξεχωριστά αυτοκίνητα από όλες τις απόψεις. Κινητήρες διαμάντια και αμαξώματα που μόνο αδιάφορα δεν χαρακτηριζόταν. Τα Civic στα οποία αναφερόμαστε έχουν και το ατού της αξιοπιστίας καθώς έχουν διακριθεί τόσο στις έρευνες αξιοπιστίας μεγάλων οργανισμών (TUV, ADAC, Warranty Direct κλπ) όσο και στη δική μας έρευνα. Τα Civic της εποχής φορούσαν κινητήρες 1.2, 1.3, 1.5 και 1.6 λίτρων γεγονός που διευκολύνει την επιλογή του αγοραστή. Και στην περίπτωση αυτή, παίρνουμε ρέστα από το χιλιάρικο.
Lancia Ypsilon (1996-2003)
Όπως έγινε αντιληπτό, τα Ιταλικά μοντέλα έχουν την τιμητική τους στη λίστα μας. Το Lancia Y λοιπόν δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα αυτή. Βασισμένο στο σασί του πρώτου Fiat Punto, ξεχωρίζει για το νεανικό του στυλ τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό του. Φοράει τους κινητήρες του Punto εξαιρουμένου του Turbo των 1,4 λίτρων και είχε κλέψει καρδιές ιδιαίτερα του γυναικείου φύλου. Διαθέτει τα χαρακτηριστικά του Punto που αναφέραμ προηγουμένως. Δικό σας με τιμή έναρξης κάτω από 1000 ευρώ
Mazda 121 (1991–1998)
Ενδεχομένως να ξένισε το αγοραστικό κοινό όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 1991 μη θυμίζοντας κανένα άλλο αυτοκίνητο της τότε εποχής καθώς είχε πολλές καμπύλες και ήταν ασυνήθιστα ψηλό για τα τότε στάνταρ. Σήμερα όμως φαίνεται μοντέρνο και ξεχωριστό και δύσκολα ένα απαίδευτο μάτι μπορεί να καταλάβει ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο ίσως και 20ετίας! Ο κινητήρας είναι 1,3 λίτρων και 55 ή 75 λιππων, συνεπάγεται χαμηλά πάγια έξοδα (τέλη κυκλφορίας και ασφάλειας), ωστόσο είναι ικανός να κινήσει με ικανοποιητικούς ρυθμούς το ελαφρύ αμάξωμα. Δίνοντας 1000 ευρώ, παίρνετε και ρέστα! Μην περιμένετε όμως τις σύγχρονες ανέσεις (υδραυλικό τιμόνι, A/C), παίρνετε όμως ένα προσιτό και αξιόπιστο αυτοκίνητο.
Mazda 323F (1989-1994)
Πάλι Mazda! Αυτή τη φορά το μοντέλο 323F. Σπορ γραμμή ανακλινόμενα φώτα, φαρδύ, χαμηλό, καταφέρνει ακόμη και σήμερα να γυρίζει κεφάλια. Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων και 90 ίππων δύναται να κινήσει ζωηρά το αυτοκίνητο διαθέτοντας πολύ καλά αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές και είναι αρκετά οικονομικός. Το αυτοκίνητο διαθέτει καλορυθμισμένη ανάρτηση όμως παρόλο την σπορ εμφάνιση, το κράτημα στο δρόμο είναι απλά καλό καθώς επιτρέπει το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις στις στροφές. Από άποψη αξιοπιστίας το αυτοκίνητο είναι κορυφαίο.
Ένα ελκυστικό πακέτο λοιπόν που μπορεί να γίνει δικό σας με τιμή μόλις κάτω από 1000 ευρώ!
Mazda MX3 (1991-1998)
Mazda Xedos (1992-1999)
Η εικόνα μιλάει από μόνη της. Το Xedos είχε γοητεψει όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 1992 και συνεχίζει να γοητεύει ακόμη και σήμερα. Το αυτοκίνητο εκτός από την εντυπωσιακή εμφάνιση είχε και έναν πολύ δυνατό κινητήρα 1,6 λίτρων και 116 ίππων που του χάριζε πολύ καλές επιδόσεις. Αν λάβει υπ’ όψη του κανείς και την αξιοπιστία που συνεπάγεται η ιαπωνική καταγωγή του, τότε η απόκτηση ενός καλοδιατηρημένου Xedos είναι μια πολύ καλή ευκαιρία! Οι τιμές ενός μεταχειρισμένου Xedos αρχίζουν από 1000 ευρώ
Nissan Micra K11 (1993-2002)
Για το Micra δεν χρειάζονται και πολλές συστάσεις. Είναι ένα αυτοκίνητο που έχει κερδίσει το αγοραστικό κοινό και έχει δημιουργήσει το δικό του fun club. Το 1993 που παρουσιάστηκε ήταν το πρώτο Ιαπωνικό αυτοκίνητο που βραβεύτηκε με τον τίτλο του “Αυτοκινήτου της χρονιάς” από τον Ευρωπαϊκό τύπο. Το σχήμα του με τις πολλές καμπύλες είναι ελκυστικό ακόμη και σήμερα γι’ αυτό και η τιμή μεταπώλησης του είναι σχετικά υψηλή. Από άποψη κινητήρων το Micra έχει ακόμη έναν άσσο στο μανίκι του καθώς διατίθεται με χωρητικότητες 1,0 55 ίππων και 1,3 λίτρων 75 ίππων. Και οι δυο κινητήρες μπορούν να κινήσουν το αυτοκίνητο με ζωηρούς ρυθμούς και είναι ιδιαίτερα οικονομικοί. Το Micra σκοράρει και στον τομέα της αξιοπιστίας σαν γνήσιο ιαπωνικό μικρό και στην ευκολία οδήγησης καθώς έχει γίνει το αγαπημένο αυτοκίνητο των σχολών οδηγών. Οι τιμές του ως μεταχειρισμένο αρχίζουν λίγο κάτω από 1000 ευρώ για ένα Micra σε καλή κατάσταση.
Nissan 100NX (1990-1996)
Opel Tigra (1994-2000)
Renault Twingo (1992-2007)
Renault Megane Coupe (1996-2003)
Toyota Celica
(1985-1989)
(1989-1993)
Όποιοι από μας ήταν έφηβοι ή νέοι στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και τις αρχές του ’90, σίγουρα θα θυμούνται τις εντυπωσιακές Celica της εποχής. Χαμηλές, φαρδιές και με ανακλινόμενα φώτα, εξαιρετικά κεκλιμένο παρμπριτς και σφηνοειδές σχήμα, ήταν το must του κάθε νέου στην ηλικία και στην καρδιά. Τα χρόνια πέρασαν και το σχήμα των Celica μόνο ξεπερασμένο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Η τιμή τους σήμερα ως μεταχειρισμένες όμως μπορεί να κάνει το τότε άπιαστο όνειρο μια πραγματικότητα με το αντίτιμο των 1000 (ή και λιγότερο) ευρώ! Εδώ το όνομα Toyota σημαίνει εγγύηση. Αν το μεταχειρισμένο που σας ενδιαφέρει είναι καλοσυντηρημένο, δεν θα σας προδώσει καθώς τα αυτοκίνητα σαν την Celica της Toyota έχουν δημιουργήσει το σημερινό image του κατασκευαστή.
VW Kaefer (1938-2003)
Εδώ μάλλον δεν χρειάζονται συστάσεις. Ο σκαραβαίος έχει γράψει τη δική του ιστορία από το 1938 που πρωτοπαρουσιάστηκε. Στην αγορά υπάρχουν αρκετοί σκαραβαίοι σε πολύ καλή κατάσταση σε τιμές που αρχίζουν από 1000 ευρώ. Αξίζει τον κόπο λοιπόν να ψάξει κανείς ένα ερωτεύσιμο κατσαριδάκι σε καλή κατάσταση. Θα αποζημιωθεί από το μοναδικό του στυλ και θα κυκλοφορεί με ένα από τα πιο “in” αυτοκίνητα που παράχθηκε ποτέ.
carbloggergr